Standardul internațional SR EN ISO 9001:2001 "Sisteme de management al calităţii.
Cerinţe" specifică cerințele generale pentru dezvoltarea, implementarea și îmbunătățirea sistemelor de management al calitatii, în scopul de a satisface cerințele clienților. Standardul poate fi aplicat de către orice organizație care dorește să îmbunătățească funcționarea sa, indiferent de mărimea sau domeniul de aplicare și este cel mai raspandit standard de management la nivel mondial.
- să identifice procesele necesare sistemului de management al calităţii şi aplicarea acestora în întreaga organizaţie;
- să determine succesiunea şi interacţiunea acestor procese,
- să determine criteriile şi metodele necesare pentru a se asigura că atât operarea cât şi controlul acestor procese sunt eficace,
- să se asigure de disponibilitatea resurselor şi informaţiilor necesare pentru a susţine operarea şi monitorizarea acestor procese,
- să monitorizeze, să măsoare şi să analizeze aceste procese;
- să implementeze acţiuni necesare pentru a realiza rezultatele planificate şi îmbunătăţirea continuă a acestor procese.
Cerinţe
referitoare la documentaţie: Documentaţia sistemului de management al calităţii trebuie să
includă
- declaraţii documentate ale politicii referitoare la calitate şi ale obiectivelor calităţii;
- un manual al calităţii;
- proceduri documentate cerute în acest Standard Internaţional;
- documente necesare organizaţiei pentru a se asigura de eficacitatea planificării, operării şi controlului proceselor sale şi înregistrări cerute de acest Standard Internaţional.
Activitate individuală:
Realizați un studiu de caz asupra îndeplinirii unor cerințe pentru certificarea unui sistem de management al calității în firma / instituția la care sunteți angajat. Veți avea în vedere cel puțin 2 cerințe dintre cele precizate mai sus. Produsul acestei activități va fi inclus în portofoliul de evaluare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu